Home>Blog > Gebeten!

Gebeten!

In de voorjaarsvakantie zijn wij met het gezin naar museum Naturalis geweest. Het skelet van de T-Rex stond daar tijdelijk tentoongesteld. Een imposante verzameling botten met grote tanden. Een immense verschijning. Leef je eens in dat je als klein “schaap” dit beest tegen kwam tussen de bomen…

In het museum werd leuk ingespeeld op deze gigant en haar historie. Volgens de onderzoekers was het een dame. Trix genaamd. Toch wel grappig dat tijdens de ontdekking van de T-Rex het rechtervoorpootje ontbrak. Door de linker poot te spiegelen en met een 3D printer te printen was het skelet compleet. Techniek uit de 21e eeuw vult de geschiedenis aan.

Wij hebben ons goed vermaakt en ook wat geleerd. Bij het teruglopen naar de auto had ik de hand vast van mijn jongste dochter. Ze riep mij – “Pap” – en trok aan mijn hand. Ik keek haar aan. “Pap ik ben een Dino! – Wrahhw! En beet vol in mijn pink!” Verschrikt trok ik mijn hand terug en keek boos naar haar. Een paar grote ogen keken mij aan. Ze had zich zo ingeleefd in de tentoonstelling en was er zo vol van dat ze even was vergeten dat ik best pijn had. We hebben daarna enorm gelachen!

Maar heeft u zich wel eens zo ingeleefd in uw klant? Dat je echt naast hem staat? Dat u zich echt "vastbijt" in de klant en zijn wensen? Kijk eens met afstand naar je businessmodel … ken je je klant? En is je businessmodel ook ingericht voor de toekomst? Een businessmodel beschrijft namelijk de grondgedachte van hoe een organisatie waarde creëert, levert en behoudt!

In onze afstandelijke maatschappij schrikken veel mensen als ze echte aandacht krijgen. Leef je in in de wensen van je klant en pas eventueel uw businessmodel aan.

Wanneer heb jij je voor het laatst “vastgebeten” in een klant?

Schaap & Van Dijk
Belastingadviseurs en accountants

Wijnant Schaap
 

Reactie plaatsen

*Naam, email en bericht verplicht
Naam:
Email:

Reacties [0]

Er is nog niet gereageerd.

Onze tweets