Home>Blog > Laat zien wat je hebt!

Laat zien wat je hebt!

Afgelopen week was ik druk met ons ochtendritueel. Het ochtendritueel in huize Schaap bestaat uit 2 delen. Mijn vrouw zorgt er voor dat het ontbijt klaar staat. Ik zorg er voor dat de kinderen aangekleed beneden komen voorzien van gekamd haar en een staart. De jongste dochter, Femke, heeft nog wat hulp nodig. Tijdens de “hulpverlening” kwam mijn kettinkje boven mijn shirt. Ik stopte het weer terug onder mijn shirt. Femke pakt het vast, en riep  “Papa zo kan je het niet zien!” en deed het kettinkje weer terug.  Zijn wij misschien iets te bescheiden? Laten wij onze klanten eigenlijk wel zien wat wij te bieden hebben?

De inleiding heeft wel een kleine aanvulling nodig. De bijdrage namelijk in ons ochtendritueel is niet helemaal gelijk. Op de dag dat mijn vrouw het hele ritueel uitvoert is ze 15 minuten eerder klaar dan wanneer wij de taken afzonderlijk uitvoeren. Nu  zou ik natuurlijk in kunnen brengen dat ik hele creaties maak van het haar van de dames. Maar helaas…mijn repertoire is niet meer dan een hoge staart, een schuine staart en een gewone staart. Mijn vrouw doet er vaak nog even een vlecht tussendoor. Over efficiëntie gesproken…  


Femke bracht mij toch even aan het denken met haar opmerking “Papa zo kan je het niet zien”. Veelal zijn wij als ondernemer druk bezig met ondernemen, werken, denken, vergaderen, etc. Maar laat je ook aan je klanten zien wat je nu precies doet? Waar je een oplossing voor hebt? Welke specialiteiten je levert? Of op welke doelgroep je als ondernemer richt? Als ondernemer heb je iets moois te bieden aan je klanten maar kunnen je klanten dit ook terugvinden? Laat je het wel zien?

Even terug naar mijn kettinkje. Aan het kettinkje hangt een klein naamplaatje met de namen van mijn kinderen er op. De jongste telg van ons gezin moet nog even gegraveerd worden. Het kettinkje is dus niet bijgewerkt. Laat jij al zien wat je doet of hebt? Zorg dat het up-to-date blijft!

Laat zien wat je hebt en stop het niet weg en zorg dat het bijgewerkt is en blijft. Want de uitdaging tegenwoordig is  om relevantie te creëren in een landschap van overvolle tijdslijnen en algoritmes die fungeren als strenge poortwachters.

Bunschoten, 1 december 2016
Wijnant Schaap
Schaap & Van Dijk
belastingadviseurs en accountants

Reactie plaatsen

*Naam, email en bericht verplicht
Naam:
Email:

Reacties [4]

Monique Veenstra 5 december 2016
Leuk!

Monique Veenstra
Effa Trainingen
Ferdi Jetten 2 december 2016
Mooi blogje. Daar gaat mijn communicatiehart sneller van kloppen! :-)

Ferdi Jetten
Basecamp Creative Development
Jan Heinen 2 december 2016
Mooie blog en voorbeeld van conceptueel denken.

Jan Heinen
Projuris
Gert Rebergen 2 december 2016
Hallo Wijnant, ook ik draag zo'n kettinkje. Gekregen van mijn Janneke; in 1976. Het dilemma tonen versus verbergen is me zeer bekend. Ik houd me voor dat ik mijn nek-&halsschoonheid bewaar voor alleen haar. Daarom draag ik soms ook wel een petje. Ik overweeg binnenkort een hoofddoekje aan te schaffen. Gewoon als maatschappelijk statement en geheime liefdesverklaring.
Er is nog niet gereageerd.

Onze tweets