Home>Nieuws

Nieuws

Eenmanszaken en nieuw BTW-identificatienummer

Op 10 oktober 2019 ontving de eerste groep mensen met een eenmanszaak van de Belastingdienst een nieuw btw-identificatienummer, het btw-id. Het lijkt niet zo ingrijpend, maar het is meer dan alleen een nieuwe nummer. Actie is nodig.
Lees het volledige artikel

White paper gevolgen Wet Arbeidsmarkt in Balans

De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) wijzigt de wet- en regelgeving op het gebied van personeel en arbeid. De wetgeving gaat in op 1 januari 2020. Als werkgever doet u er goed aan zich hier op voor te bereiden. Met betrekking tot vaste werknemers en flexwerkers zijn de meest in het oog springende wijzigingen in dit artikel na te lezen.
Lees het volledige artikel

Gezocht: Een financiële professional voor 32 tot 40 uur

Wij zoeken een financiële professional! Kun jij je vinden in onderstaande beschrijving? Lees dan snel verder en neem contact met ons op. Functieomschrijving (Gevorderd) Assistent-accountant: Je bent aan het werk als assistent-accountant en je bent op zoek naar een inspirerende werkplek waar je echt vooruit kunt. Die uitdaging, die ruimte voor groei, eigen verantwoordelijkheden en ontwikkelingen. Die bieden wij jou als gevorderd assistent-accountant MKB.
Lees het volledige artikel

eHerkenning: Binnenkort kunt u niet zonder

eHerkenning is het inlogmiddel voor ondernemers waarmee u veilig online zaken kan doen met de overheid. Uw bedrijf kan binnenkort niet zonder dit inlogmiddel. U kunt met eHerkenning bij ruim 400 verschillende organisaties inloggen zoals UWV, KvK, Belastingdienst en gemeentes.Allerlei verschillende inlogcodes en wachtwoorden zijn dus niet meer nodig.
Lees het volledige artikel

Belastingdienst trekt btw-nummers in van nihil-aangevers

Heeft u minimaal 1 jaar nihil btw-aangiften ingestuurd? Dus geen btw afgedragen of teruggevraagd? De Belastingdienst stuurt u dan een brief, waarin staat dat ervan wordt uitgegaan dat u uw onderneming hebben gestaakt en er dus geen economische activiteiten meer zijn. De Belastingdienst kondigt vervolgens aan om hun btw-nummer te zullen intrekken. Heeft u uw onderneming niet gestaakt? Lees dan snel verder wat u moet doen.
Lees het volledige artikel

Aanpassing minimumloon per 1 juli 2019

Per 1 juli 2019 verlaagt de overheid de leeftijd waarop werknemers het volledige minimumloon krijgen naar 21 jaar. 21-jarigen hebben dan recht op een volledig wettelijk minimumloon. De bedragen van het wettelijk minimumloon gelden voor een volledige werkweek. Meestal is dat 36, 38 of 40 uur per week. Dit hangt af van de sector waarin u werkt en de mogelijke cao-afspraken die voor die sector gelden.
Lees het volledige artikel

Eerste Kamer stemt in met Wetsvoorstel Arbeidsmarkt in Balans (WAB)

Op dinsdag 28 mei 2019 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het Wetsvoorstel Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Het grootste deel van de maatregelen zal op 1 januari 2020 ingaan. Het kabinet vindt dat sommige wetten en regels een soepel werkende arbeidsmarkt in de weg staan. De nieuwe wet dient daarom twee doelen. Allereerst wil het kabinet zekerheid bieden aan werknemers. Voor werkgevers moet het namelijk aantrekkelijker worden mensen in vaste dienst te nemen. Daarnaast moet flexibel werken mogelijk blijven waar dat nodig is. Waar moet de arbeidsmarkt zich op voorbereiden per 2020? In dit artikel belichten wij een aantal aspecten.
Lees het volledige artikel

Binnenkort aanmelden voor kleineondernemersregeling BTW

De Belastingdienst heeft recent bevestigd op zijn website dat ondernemers zich vanaf 1 juni 2019 kunnen aanmelden voor de nieuwe kleineondernemersregeling (KOR). Ondernemers die zich vóór 20 november 2019 bij de Belastingdienst aanmelden, kunnen vanaf 1 januari 2020 dan de omzetgerelateerde vrijstelling toepassen.
Lees het volledige artikel

Informatieplicht energiebesparing: wat moet u doen per 2019?

Het ‘Activiteitenbesluit milieubeheer’ verplicht bedrijven en instellingen om energie te besparen. In 2019 is de informatieplicht toegevoegd aan de besparingsplicht die al bestaat vanaf 2015. Met die informatieplicht wil de overheid de energiebesparing door bedrijven versnellen. Maar wat moet u nu als ondernemer doen?
Lees het volledige artikel

Personeel bijscholen? Alleen maar voordelen!

Voordelen personeel bij te scholen: Wat zijn de voordelen? Waarom zou u het doen? Ontwikkeling van teamleden is belangrijk voor uw bedrijf. Het klinkt als een duivels dilemma: Investeren in personeel is nodig gezien de huidige ontwikkeling van techniek. Maar wat als deze personeelsleden de onderneming verlaten? Mijn standpunt is dat bovengenoemd probleem veel kleiner is als personeel niet wordt opgeleid en in de onderneming blijft. Welke “schade” (of gemiste groei) ontstaat er dan?
Lees het volledige artikel

Ouder Nieuws

13 maart 2019 Gezond personeel? Gebruik fiscale regelingen maximaal Lees meer
11 maart 2019 Maakt u gebruik van ZZP-ers? Lees meer
7 maart 2019 Opgelet DGA's met leningen bij de eigen BV! Lees meer
20 februari 2019 Truckkartel: Een nieuwe truck gekocht tussen 1997-2011? Lees meer
11 februari 2019 Meer mogelijkheden Werkkostenregeling per 2020 Lees meer
6 februari 2019 7 manieren om klantloyaliteit te versterken Lees meer
31 januari 2019 Hoe lang moet ik mijn administratie bewaren? Lees meer
29 januari 2019 Slim vermogen verdelen in box 3 Lees meer
+ Meer ouder nieuws weergeven

Onze tweets