Strategie 2018 is zo goed mogelijk voorzien in de vraag van de “kernbehoefte van uw consument”. Rekening houden met “maatschappelijke trends” en een flinke scheut “gemak”. Voorzie de ontstane massa nog van een flinke dosis “gezondheid” (neem de zorgen weg). Houdt u wel aan de voorgeschreven hoeveelheden zodat u wel de juiste (kost)”prijs” krijgt.
In het blad Food Strategy* werd door mevrouw Inga Blokker een voorbeeld gegeven hoe u dit “recept” kunt maken. Mevrouw Blokker verklaart het met de 7 G’s. Ik citeer:
- Genieten
Hierbij gaat het vooral om ‘lekker’; zijn de producten lekker genoeg?
- Gemak
Maakt de formule of het product het mij gemakkelijk(er) om te doen wat ik moet of wil doen?
- Gastvrij
Is er aandacht voor mij?
- Gezond
Hoe gezond is wat ik koop? Uiteraard zeer perceptiegevoelig.
- Goedkoop
Is het product goed geprijsd? Door een duurder product iets in prijs te verlagen wordt het bereikbaar(der).
- Geweten
Is dit product duurzaam en maatschappelijk verantwoord geproduceerd?
- Goed verhaal
Authenticiteit: wie maakt het product dat ik eet of drink
Maak een recept met de ingrediënten “kernbehoefte van uw consument”, “maatschappelijke trends”, “gemak”, “gezondheid” en ”prijs”. Als het u lukt om bovenstaand “recept” te maken dan heeft u goud in handen!
Schaap & Van Dijk Belastingadviseurs en Accountants
Bunschoten 20 december 2017
Wijnant Schaap
Bron: Food Strategy – FSIN-vakblad